اشتباه.....
احادیث ائمه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
باسلام به وبلاگ من خوش آمدید!!
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 3363
بازدید کل : 92331
تعداد مطالب : 599
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



تبلیغات
وصیتنامه شهدا
اشتباه.....
نویسنده : فهیمه
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393

جالبه !

آدم یه کارای اشتباهی میکنه و یه وقتی به خودش میاد ،

میگه ای بابا خدایا غافل بودم دیگه تکرار نمیشه بگذر .

ولی وقتی مصمم میشی که دیگه اشتباهت تکرار نشه ،

یه موقعیت برات فراهم میشه بهتر از همیشه که باورت نمیشه !!!

یه چند باری سر امتحان با بچه ها تقلب کردیم .

مراقب از ته سالن میدید و دستمون رو میشد .

یه روز خیلی متنبه شدم و شرط کردم دیگه تقلب نکنم .

همون روز امتحانی داشتیم که همه سوالات رو جواب داده بودم جز یکی .

این دفعه مراقب برام تقلب آورد .!!!!!!!!

ولی چون عهد کرده بودم شکستنش نا مردی بود .

تقلب رو بی استفاده انداختم . 

ولی فهمیدم وقتی عهدی می بندیم شدیدتر از همیشه امتحان میشیم

تا خدا به خودمون ثابت کنه که چند مرده حلاجیم !!!!

 

***************************************************************************

 

و الله لا یحب المسرفین

و خدا اسراف کاران را دوست ندارد .

اسراف یعنی گذشتن از حد میانه روی .

اسراف فقط در مال نیست .

اینکه به کسی بیش از حد لیاقتش محبت کنی هم یه جور اسرافه .

کسی که احتیاج به محبت ما نداره و محبتش کردن که چی ؟

میگن : واسه کسی بمیر که حداقل برات تب کنه 

بعضی از ما زندگیمون رو به خاطر کسی خراب می کنیم ،

که اصلا به ما فکر نمی کنه .

چه برسه بخواد محبت کنه یا جواب محبتمون رو بده .

تا حالا چقدر محبت کردیم و در عوض با سردی طرف مقابل مواجه شدیم ؟

اگه اون همه محبت رو خرج پدر و مادرمون می کردیم ،

حداقل به یه دردی می خورد .

چقدر تا حالا اسراف کردیم !!!

ولی بعضی وقتا اسمشو گذشت و فداکاری و ایثار گذاشتیم .

فکر کردیم خیلی خوبیم .

ولی حقیقت غیر اون خواب رنگی بود که می دیدیم .

آخرش به کجا ختم بشه ، خدا به دادمون برسه .

حکایتمون میشه مثل کسی که هم پیاز رو خورد ،

هم تازیانه رو و هم پول رو داد . 

هم محبت دادیم و دریافت نکردیم ،

هم خدا دوستمون نداره ،

هم عوض محبت اینجا آتش اونجا نصیبمون بشه . 

پس تا نرفتیم حداقل جبرانش کنیم ،

که دردمون فقط همون دادن محبت و ندیدنش بشه .

چون خدا آمرزنده است . از رحمتش نمیشه نا امید شد .

*******************************************************************************

حرف هایم را به دل نگیر .

اگر من برایت مهم نیستم ، پس حرفهایم تو را نمی آزارد . 

کسی که مهم نیست ، حرفش نیز مهم نیست . 

از بی اهمیت ها هیچ کس به دل نمیگیرد . 

اگر من برایت مهم هستم ، پس باز هم حرفهایم تو را نمی آزارد . 

کسی که مهم است ، حرفش نیز مهم است . 

پس تو می دانی که من برای آزارت نگفته ام .

چون تو نیز برایم مهم هستی .

**********************************************************************************

اگر دلت شکست ،

اگر خواسته ای داشتی و برآورده نشد ،

اگر نیازمند کمک کسی بودی و کمکت نکرد ،

اگر سلام کردی و جوابت رو نداد ،

اگر ابراز علاقه کردی و کسی تحویلت نگرفت ،

اگر غم و غصه رو دلت سنگینی کرد و کسی به حرفت گوش نکرد ،

اگر بلایی سرت اومد ،

اگر جایی حق با تو بود ولی کسی حق رو به تو نداد ،

و اگر های زیادی که برات پیش اومد و ناراحتت کرد ،

دنبال دلیل براش گشتی و پیدا نکردی ،

به زمین و زمان ناسزا نگو ، به گردن خدا ننداز ، 

یه کم بشین و فکر کن ، که من دل کی رو شکستم که دلم شکست ،

کی به من نیاز داشت و من بیخیال از کنارش گذشتم ،

کی به من سلام کرد و من جوابش رو ندادم ،

کی به من ابراز علاقه کرد و من به حساب نیاوردمش ،

کی دل پر دردی داشت و من به حرفاش توجهی نکردم ،

و .................. 

یادت نره دنیا دار مکافاته .

هر کاری کنی از خوب یا بد در حق دیگری در حق خودت جبران میشه 

شاعر میگه : هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی

 ***************************************************************************

مهم نیست اهل کجا باشی ،

مهم اینه که اهل خوبی و نیکی باشی .

مهم نیست چند سالته ،

مهم اینه که چند سال برای خدا زندگی کردی .

مهم نیست تحصیلاتت چقدر باشه ،

مهم اینه که درس آدمیت خونده باشی .

مهم نیست خانمی یا آقا ،

مهم اینه که بنده خدا باشی .

مهم نیست اسمت چیه ،

مهم اینه که پیش خدا بد نام نباشی . 

مهم نیست فقیری یا پولدار ،

مهم اینه که در هر وضعیتی هستی دست بخشنده داشته باشی .

مهم نیست دیگران به حساب میارنت یا نه ،

مهم اینه که خدا به حساب بیارتت .

مهم نیست دیگران چه دیدی نسبت به تو دارند ،

مهم اینه نظر خدا از تو برنگرده .

**********************************************************************************

***************************************************************************

برای به دست آوردن ، باید از دست داد .

 

هر چه ارزش آنچه به دست می آوریم بیشتر باشد ،

 

ارزش آنچه از دست می دهیم نیز بیشتر است .

فقط یادمان باشد ارزش گذاریمان درست باشد .

 **********************************************************************

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : هر کس صبح کند ، و

بیشتر در شغل دنیا فکر داشته باشد ، او را هیچ گونه راهی نزد خدا

نیست ، و خدا دل او را به چهار خصلت گرفتار می سازد :

_ هم و غمی که هرگز از او جدا نشود

_ گرفتاریی که هرگز از آن فارغ نگردد

_ احتیاجی که هرگز از او جدا نشود 

_ آرزویی که هرگز آخر نداشته باشد

 

 

 

***********************************************************************************************************************




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تقویم واوقات شرعی
" >اوقات شرعی
//Ashoora.ir|Shohada Beginsوصیت شهدا" >وصیتنامه شهدا

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

مشاوره






آمار مطالب

:: کل مطالب : 599
:: کل نظرات : 8

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 32
:: بازدید ماه : 3363
:: بازدید سال : 12406
:: بازدید کلی : 92331

RSS

Powered By
loxblog.Com